به نقل از آکادمي ياسان ، آموزش برنامه نويسي به کودکان به صورتي که ما امروزه با آن سر و کار داريم در حدود 60 سال پيش با يک لاک پشت آغاز شده است. اولين بار، جين پياگِت (در سال هاي 96 تا 1980) تئوري ساختار گرايي را مطرح کرد که به چگونگي وقوع فرآيند يادگيري اشاره مي کرد. او معتقد بود که بشريت پايه و اساسِ يادگيري را به جاي کسب دانش، بر پايه تجربيات گذشته خود و درک خود از دنيا بنا کرده است، اما کودکان دنياي اطراف خود را به صورت انسانهاي بزرگسال حس نميکنند، بلکه آنها شبيه به يک عامل فعال و پويا با دنياي اطراف خود ارتباط برقرار ميکنند و تئوريها و روشهاي رو به رشد خود را ميسازند. قسمتي از اين تئوري ساختار گرايي در برگيرنده ايده "تفکر اکتشافي" ميباشد. اين ايده بر اين اساس است که کودکان از طريق انجام دادن و اکتشاف مسائل مختلف بهتر ياد ميگيرند و آموزش ميبينند.
سالها بعد اين ايده توسط دانشمند و رياضيداني به نام سيمور پاپِرت (1928- 2016) پايه و اساس خود را پيدا کرد. پاپرت در سال 1960 در حالي که در دانشگاه MIT مشغول فعاليت بود توانست نرم افزار برنامه نويسي به نام Logo را ايجاد کند. براي خواندن ادامه مقاله اينجا کليک کنيد .
برنامه اسکرچ جونيور براي کودکان
آشنايي با زبان برنامه نويسي پايتون
زبان برنامه نويسي کودکان اسکراچ
کلاس هاي برنامه نويسي کودکان و نوجوانان در تمام شهر هاي ايران
نويسي ,برنامه ,کودکان ,ايده ,سال ,پايه ,برنامه نويسي ,خود را ,نويسي به ,اطراف خود ,دنياي اطراف ,تئوري ساختار گرايي ,آموزش برنامه نويسي
درباره این سایت